Pedagog u predškolskoj ustanovi – vrtiću
Što pedagog radi u vrtiću?
Što ga se može pitati, o čemu
razgovarati, zatražiti savjet?
Andrijana Lončar Surić, prof. pedagogije
Uloga pedagoga u vrtiću određena je humanističko razvojnom koncepcijom predškolskog odgoja i obrazovanja.
Profil stručnog suradnika pedagoga nezaobilazan je čimbenik ostvarivanja kvalitetnog rada jedne predškolske ustanove i njegov rad uključuje široki spektar djelovanja i to u odnosu:
- na dijete
- na roditelje
- na odgojitelje
- na cijelu razvojnu djelatnost
- na društvo
Kvalitetan vrtić je onaj vrtić u kojem se stalno uči, gdje je cilj cjeloživotno obrazovanje, u kojem nema prisile ni na jednoj razini, gdje vlada suradnja, povjerenje i poštovanje. Pedagog je u ovom slučaju uvijek u funkciji unapređivanja, planiranja i vrednovanja programa rada s djecom, odgojiteljima i roditeljima.
PEDAGOG U ODNOSU NA DIJETE
- Sudjeluje u provedbi aktivnosti upisa u vrtić i formiranja odgojno-obrazovnih skupina
- Promišlja i kreira kvalitetne uvjete za odgoj i obrazovanje sve djece u ustanovi
- Predlaže oblike i načine obogaćivanja procesa u cilju podizanja kvalitete djetetova boravka u vrtiću
- Sudjeluje u otkrivanju, praćenju i procjenjivanju aktualnih, razvojnih i inih potreba djeteta
- Doprinosi ostvarivanju prava djeteta na vrtić i štiti najbolji mogući interes djeteta u njegovu okruženju
- Predlaže i inicira promjene koje će doprinijeti djetetovoj dobrobiti
PEDAGOG U ODNOSU NA RODITELJE, OBITELJ I DRUŠTVENE ČIMBENIKE
- Predlaže i potiče aktivno i stručno osmišljeno sudjelovanje roditelja u odgojno-obrazovnom procesu
- Informira i upućuje roditelje o odabiru najpogodnijeg programa za dijete
- Pruža stručnu podršku obitelji, osobito u pitanjima odgoja, poželjnih postupaka i odnosa roditelj-dijete
- Predlaže i inicira te sudjeluje u provedbi raznovrsnih oblika suradnje i komunikacije s roditeljima na razini ustanove
- Upoznaje i informira društvene čimbenike sa obilježjima odgojno-obrazovnog rada
PEDAGOG KAO DIO TIMA
- Prati i unapređuje sa stručnjacima odgojno-obrazovni proces u cjeliniili njegove pojedine dijelove
- Sudjeluje u zajedničkim,timskim projektima od interesa za ustanovu
- Provodi akcijska pedagoška istraživanja s ciljem istraživanja i unapređivanja pedagoške prakse
- Doprinosi izgrađivanju kurikuluma vrtića i utvrđivanju kriterija Kvalitete
- Zalaže se za uvažavanje i poštivanje ljudskih prava i demokratske odnose